Receive 1.5 months free on any apartment home if you move in by 6/30. Plus, we’ll waive your $250 amenity fee.* Specials valid for new residents and 12+ month leases only. Restrictions may apply. See leasing agent for details.
Floor Plan Models and Units
Number of Bedrooms
Number of Bathrooms
Rent Range
Square Footage
Name of Floor Plan
Unit Number
Availability
Newly Added
View More Details
Beds
Baths
Rent
Sq. Ft.
Availability
1 Bathroom
$2,022 - $2,179
Plus Fees
565
Available Now
Available Now $2,022 - $2,179
Plus Fees
565Sq. Ft.
1 Bathroom
$2,010
Plus Fees
336
Available Now
Available Now $2,010
Plus Fees
336Sq. Ft.
1 Bathroom
$2,079
Plus Fees
394
7/2/26
7/2/26 $2,079
Plus Fees
394Sq. Ft.
1 Bathroom
$2,219 - $2,424
Plus Fees
963
Available Now
Available Now $2,219 - $2,424
Plus Fees
963Sq. Ft.
1 Bathroom
$2,241 - $2,382
Plus Fees
969
Available Now
Available Now $2,241 - $2,382
Plus Fees
969Sq. Ft.
1 Bathroom
$2,644
Plus Fees
963
6/23/26
6/23/26 $2,644
Plus Fees
963Sq. Ft.
1 Bathroom
$2,667
Plus Fees
969
7/18/26
7/18/26 $2,667
Plus Fees
969Sq. Ft.
2 Bathrooms
$2,651 - $2,948
Plus Fees
1,286
Available Now
Available Now $2,651 - $2,948
Plus Fees
1,286Sq. Ft.
2 Bathrooms
$2,962 - $3,093
Plus Fees
1,471
Available Now
Available Now $2,962 - $3,093
Plus Fees
1,471Sq. Ft.
2 Bathrooms
$3,035
Plus Fees
1,473
Available Now
Available Now $3,035
Plus Fees
1,473Sq. Ft.
2 Bathrooms
$3,581 - $3,878
Plus Fees
1,713
Available Now
Available Now $3,581 - $3,878
Plus Fees
1,713Sq. Ft.
2 Bathrooms
$3,536 - $3,766
Plus Fees
1,708
Available Now
Available Now $3,536 - $3,766
Plus Fees
1,708Sq. Ft.
* Price shown is total price based on community-supplied monthly required fees. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
* Price shown is total price based on community-supplied monthly required fees. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
* Price shown is total price based on community-supplied monthly required fees. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
* Price shown is total price based on community-supplied monthly required fees. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
* Price shown is total price based on community-supplied monthly required fees. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
Fees and Policies
The fees listed below are community-provided and may exclude utilities or add-ons. All payments are made directly to the property and are non-refundable unless otherwise specified.
Utilities & Essentials
Trash
$13 / mo
Package
$25 / mo
Building Protection Fee
$10 / mo
One-Time Basics
Due at Application
Application Fee Per Applicant
$50
Due at Move-In
Amenity Fee
$250
Garage Attached
Parking Fee
$150 / mo
Comments
Max of 1
Additional Parking Options
Garage Attached
Other
Dogs
Dog Fee
$500
Dog Rent
$60 / mo
Cats
Cat Fee
$500
Cat Rent
$60 / mo
Storage Unit
Storage Rent
$45 / mo
Storage Deposit
$0
Large Storage
Storage Rent
$70 / mo
Storage Deposit
$0
Other Storage Fees
Storage Unit
Large Storage
Based on community-supplied data and independent market research. Subject to change without notice. May exclude fees for mandatory or optional services and usage-based utilities.
Convenient For
Undergraduates
Graduate Students
Faculty/Staff
Lease Terms
12 month lease
3 Month lease
6 Month lease
8 Month
9 month lease
Flexible/Other lease
Short-Term lease
Apartment Description
Quimby on 23rd makes living smooth. Located at the intersection of convenience and comfort, Quimby on 23rd is surrounded by restaurants, a brand-new bowling alley, shops, cafes, biking trails, Metro, and more. Quimby on 23rd combines the warmth of... traditional design with the space and value of oversized, light-filled apartments. Select from spacious studio, one-, two-, and three-bedroom apartments in a perfectly located community complete with a pool, fitness center, and more.
During the period of changing to new elevators, I expected 3 out of 4 main elevators to run because they are changing them one by one. but the fact is, 40% of the time only 2 elevators are working, 40% time only 1 is working. Waiting time exceeds 5 minutes during busy hours.
They planed that the high-side freight elevator will be replaced by "the end of May", I guess in their calendar today is May 70th because there is still no sign of finishing up.
Water are out once per week in some cells. I think it's because they have to shut the water off every time they get a new washer. A/C are out twice per month. I don't know why that happens though. Perhaps the A/C system is old and not in their "building update" plan.
The rent seems to be cheaper than other luxury apartments in Arlington, but be aware that the amenities is much higher because each floor share the bill. People tend to use much more than their need in such circumstances because the charge will be high no matter how much water/electricity/gas they use. Not to mention this apartment is not at a convenient location at all.
I'll be staying in VA for less than 9 month, so I still have to bare with this building for a while. But I'm so eager to move out.
Property Manager Responded: Hi!
Thank you for taking the time to leave us feedback. We are so sorry to hear that you did not have a good experience while living at Quimby on 23rd.
It has been challenging for the community as we are undergoing renovations throughout the community. As you mentioned, due to the lack of service from our elevators, the decision was made to replace all six cars, and undergo a modification. As for the water shutoffs, like you mentioned, these are necessary for the renovations of apartment homes and installation of washers and dryers in all the apartments. The air conditioning and heating is challenging when you live in a two pipe system where you are not able to control the a/c and heat as you'd like. We do our best to provide a/c as early as possible but with the fluctuating temperatures it can be challenging.
If you would like to discuss your concerns in detail and I am not able to reach out to you, please give me a call at 703-418-3700 or email me at martin.pena@dweckproperties.com
Best,
Martin Peña
July 22, 2024
★ ★ ★ ★ ★
★ ★ ★ ★ ★
March 14, 2024
Better Places for Dog Owners
I've been a resident for nearly 2 years. I have a dog. I pay a monthly dog fee. The dog park is small, old, poorly maintained.
Although there is lots of roof space, the dog park is very small. The artificial turf is torn, well worn and smells bad after a light rain or in the hear of the day. There is a sprinkler system that's intended to clean the turf but it hasn't worked in the time I've been a resident. If my dog rolls on the turf when playing, I give him a bath. There are not obstacles or climbing toys for the dogs. Only fake fire plug to pee on.
I was told a resident reported the condition and was told the irrigation system was off for the winter (its on the same water schedule as the pool). Management did not seem to address the fact that it was broken. And I guess the park only needs cleaning 5 months out of the year? You'd think they'd make it a point to clean it before they shut off the water and would have discovered for themselves it was not working.
Management has promised the turf would be pressure washed and checked for repairs. That did not happen.
Property Manager Responded: Hi!
Thank you for taking the time to leave us your honest feedback. I understand how important the bark park is for you and your four legged pup. The bark park was power washed last week as it was overdue. We have ordered parts for the irrigation system and will have that functioning as soon as possible. As for the turf, we are looking at a few options and will update the community when we have that finalized.
If you have additional questions or concerns, please do not hesitate to contact me by phone at 703-418-3700 or email at martin.pena@dweckproperties.com.
Best,
Martin Peña
April 1, 2024
★ ★ ★ ★ ★
★ ★ ★ ★ ★
February 14, 2024
A transformative and thrilling apartment.
Dive into the ultimate thrill ride of apartment living! From the perpetually broken elevators that provide your daily stair-climbing workout to the 'great amenities' like personal saunas in every unit (courtesy of the perpetually broken AC), this place is a rollercoaster of excitement. Maintenance keeps things interesting with their gaslighting that overwhelming gas odors are normal, while the built-in morning alarms (malfunctioning fire alarms) guarantee you never oversleep. But wait, there's more! Management excels at prioritizing superficial improvements to justify rent increases that exceed inflation, all while the parking garage remains a constant hazard – broken, unsafe, and with sewage flooding - yet payments keep climbing. If you're a thrill-seeker who enjoys living life on the edge (both literally and figuratively), welcome to your new home!
In all seriousness, I have never been so excited to move out of an apartment. To be fair, the only redeeming qualities of this complex are the price, size, location, and noise insulation. If you are in a bind and are okay with all of the preceding complaints, then this is a good deal. However, there are several complexes in the surrounding area that offer comparable rates with apparent better experiences. And it’s clear that management is aware of that - they asked on two separate occasions if there was any possibility for us to reconsider vacating our unit. Maintenance is very responsive to minor issues, but they have frequently tried to convince us of what may be gas leak is normal. there have been several alleged security risks that the complex has allegedly refused to acknowledge. The fire alarms present a major safety issue. They malfunction so much that most resident ignore them, which will be extremely dangerous should a real emergency occur.
If management spent time addressing these complaints instead of focusing on superficial and unnecessary improvements like rebranding and remodeling the lobby, this apartment would be fantastic. Until management refocuses their priorities, I cannot in good conscience recommend this apartment to anyone.
Property Manager Responded: Hi!
Here at Quimby on 23rd, we strive for excellence, and are disappointed to hear that you received anything less. We appreciate your feedback and look forward to improving the overall experience of our community. I appreciate you taking the time to communicate your concerns and speaking to me via email to address your concerns.
Best,
Martin Peña
Property Manager
February 19, 2024
★ ★ ★ ★ ★
★ ★ ★ ★ ★
July 12, 2023
Find another place to live
I have lived here since 2020 and I have now had enough, they increased my rent last year by +10% for no new amenities and the same old falling apart crap.
Frankly this place needs to be torn down and rebuilt by a company that will actually manage and maintain it.
The leasing staff leaves a lot to be wanted from their attitude and response time. Front desk staff is amazing as is the maintenance staff but the “management” side of the building (if you could even call it that) is incredibly inept.
Property Manager Responded: Hi Anonymous,
Thank you for taking the time to leave us a review. We are disappointed to hear that you are less than happy with the team currently at The Buchanan. I would love to sit and discuss with you how the office staff can improve. Please give me a call at 703-418-3700 and I will be more than happy to setup a time that is convenient for you.
Best,
Martin Peña
Property Manager
July 13, 2023
★ ★ ★ ★ ★
★ ★ ★ ★ ★
November 18, 2019
Not worth the 200$ - run away
Dogs constantly barking on the sun deck multiple hours a day every single day until midnight, you will not be able to take a rest or sleep regularly, and when you wake up there won't be hot water or the fire department will be pulling people out of the elevators. It's the worst building I have ever lived in.